Tablet czy książka? Jak czytelnicy zmieniają swoje nawyki
Czy tablety i czytniki wyprą kiedyś tradycyjne książki? Niekoniecznie! Okazuje się, że w niektórych przypadkach nasz mózg przyswaja lepiej tekst wydrukowany na papierze niż wyświetlany na ekranie. Kiedy więc wybrać tablet, a kiedy cyfrowe rozwiązania?
- Data: 13.01.2021
Jak zachować optymizm w czasach pandemii
Sytuacja zagrożenia wirusowego z bardzo wielu przyczyn wywołuje w nas negatywne emocje. Martwimy się o zdrowie swoje i bliskich. Niektórzy boją się utraty pracy, a inni już ją stracili. To tylko niektóre problemy. Czy da się w takiej sytuacji pozostać optymistą?
- Data: 21.10.2020
Stara miłość nie rdzewieje. Tak zapobiegniesz psuciu się związku
To przysłowie, które niestety nie ma już dziś zastosowania, ponieważ, jak twierdzi Insa Fooken, profesor niemieckiego Uniwersytetu Siegen, wiele par się rozstaje. Nawet fakt, że związek trwa już od dziesięcioleci, nie jest gwarancją dla „i żyli długo i szczęśliwie”. Jak można przywrócić relacje do dawnej świetności?
- Data: 06.10.2020
Mały zakupoholik. Jak oduczyć dziecko postawy konsumpcyjnej
Mamo, Tato kup mi to! Z pewnością każdy rodzic nie raz słyszał to zdanie od swojego dziecka. Maluchy bombardowane reklamami od najmłodszych lat chcą więcej i więcej- nową zabawkę, firmowe buty, takie jakie ma podziwiany kolega z klasy, konsolę, elektryczną hulajnogę. Warto jednak walczyć z taką postawą, im wcześniej tym lepiej.
- Data: 15.06.2020
Dlaczego nie powinieneś być zadowolony ze szklanki do połowy pełnej
Czy ktoś kiedykolwiek dał ci dobrą radę, aby zawsze myśleć, że szklanka (sytuacja w życiu, możliwości) jest do połowy pełna, a nie pusta? Amerykańscy autorzy Tom Rath i Donald O. Clifton (ten ostatni uważany za „dziadka psychologii pozytywnego myślenia”) rozwinęli ten obraz w sposób, który – miejmy nadzieję – przemawia do ciebie tak samo jak do nas.
- Data: 09.12.2019
Jak prowadzić niezobowiązującą rozmowę
Napisaliśmy o sztuce prowadzenia krótkiej wymiany zdań, które upraszczają relacje np. w pracy. Ponieważ drobna rozmowa jest ważnym środkiem wiążącym społecznie. To już klasyki: na przyjęciu lub podczas przerwy konferencyjnej można z kimś porozmawiać przez kilka minut. Nie tyle treść ma znaczenie, co przesłanie, które chcesz przekazać: „Miło mi poznać cię osobiście!”
- Data: 25.11.2019