Warto uczyć się od tych, którym się udało!

Dodano: 23 października 2019
pytanie

Wzorce do naśladowania wciąż są potrzebne. Zwłaszcza w biznesie, warto inspirować się historiami tych, którzy wbrew przeciwnościom losu, odnieśli sukces. Oto jedna z takich historii.

Wymyślone przez nią wypchane zwierzaczki do dziś cieszą się dużą popularnością na całym świecie. 9 maja przypada 110. rocznica śmierci Margarete Steiff (1847-1909). Jej kariera przedsiębiorcza nie była rzeczą oczywistą. W wieku 18 miesięcy Margarete zachorowała na polio. Od tego czasu miała sparaliżowane obie nogi i mogła z bólem posługiwać się tylko prawą ręką. Czego możemy się nauczyć dzisiaj od tej niezwykłej kobiety?

Weź życie w swoje ręce
Kiedy Margarete miała 8 lat, jej rodzice zabrali ją do Ludwigsburskiego lekarza Augusta Herrmanna Wernera, który nie był w stanie jej pomóc. Jego ponura prognoza dla młodych pacjentów, którzy, podobnie jak Margarete nie mieli szans na wyleczenie, brzmiała: „Nie mogą cieszyć się pełnią ziemskiego życia, jak również później nie mogą spełniać wymagań, jakie społeczeństwo ma prawo stawiać swoim poszczególnym członkom”. Ale mylił się co do Margarete. Dzięki fabryce zabawek prowadziła bardziej wszechstronne i samoświadome życie niż większość kobiet z jej pokolenia. Stała się ważnym pracodawcą w swoim rodzinnym mieście Giengen w Wirtembergii. W 1907 r. fabryka zatrudniała 400 osób oraz 1800 osób pracujących w domach.

Nasza rada: uwierz, że możesz brać więcej z życia. Nawet jeśli niektóre ścieżki wydają się być zamknięte - ponieważ nie masz dobrego wykształcenia, podupadasz na zdrowiu, lub los zniszczył twoje marzenia. Rosyjskie przysłowie mówi: „Kiedy Bóg zamyka drzwi, otwiera okno”.

Przeciw duchowi czasu
Zwierzaczki Margarete mocno wyróżniały się na tle ówczesnych zabawek. Inne też było podejście Margarete do dzieci. Pomimo nowych trendów pedagogicznych, dzieci w tym czasie nadal nie były uważane za małe osoby dorosłe. Wypchane zwierzęta Margarete miały być pomocnikami i pocieszycielami, towarzyszami zabaw i towarzyszami przygód, z którymi nie trzeba było obchodzić się ostrożnie. Były one również przeznaczone dla obu płci i to w czasach, gdy burżuazja pozwalała dziewczynkom bawić się tylko lalkami, a chłopcom tylko żołnierzykami i kolejkami.

Nasza rada: nie daj się zniechęcić trendom społecznym. Przekaż tę postawę następnemu pokoleniu, zwłaszcza jeśli chodzi o rolę płci. Wystarczy spojrzeć na sklepy - są one pełne produktów, które są skierowane do konkretnej płci- od pasty do zębów po tornistry.

Nie bój się naśladowców
W 1892 r. ukazał się pierwszy katalog Steiff jeszcze bez słynnego misia Teddy’ego. Został on zaprojektowany przez siostrzeńca Margarete Richarda 10 lat później. Ponieważ sukces poniósł za sobą licznych naśladowcówm, siostrzeniec Franz postanowił doszyć misiowi guzik w uchu, by był jedyny w swoim rodzaju. Nawet jeśli nie powstrzymało to konkurencji, firma Steiff's jest nadal zdrową, rodzinną firmą.

Nasza rada: firmy muszą oczywiście chronić się przed plagiatami. Jednak w życiu osobistym powinieneś być szczęśliwy, jeśli ktoś naśladuje twój sposób życia. Nie musisz ukrywać, cudownego miejsca, w którym byłeś na wakacjach. Powiedz swoim sąsiadom, że znalazłeś fantastycznego nauczyciela dla swojego syna. Powiedz swoim kolegom, że weźmiesz udział w wyborach.