Sprawdź, czy odbiorca otrzymał Twojego e-maila

Dodano: 26 kwietnia 2020
email

Wysyłając ważną wiadomość, chcesz wiedzieć, czy dotarła do odbiorcy. Nie musisz o to prosić w treści wiadomości, wystarczy wykorzystać odpowiednią funkcję programu pocztowego. Popularne programy pocztowe mają opcję wysyłania wiadomości z żądaniem potwierdzenia odbioru. Wtedy u odbiorcy po otwarciu wiadomości pojawi się komunikat z pytaniem, czy chce wysłać potwierdzenie.

Jeśli używasz Outlooka, przejdź do Plik/Opcje, kliknij Poczta i przejdź do sekcji Śledzenie. Teraz możesz zaznaczyć odpowiednie opcje potwierdzenia przeczytania i dostarczenia wiadomości (potwierdzenie zostanie wysłane w momencie odbioru wiadomości z serwera bez pytania o zgodę odbiorcy). Po zaznaczeniu tych opcji żądanie potwierdzenia będzie dołączane do każdej wysyłanej przez Ciebie wiadomości. Możesz też robić to indywidualnie dla każdej wiadomości. Wtedy w oknie tworzenia nowej wiadomości przejdź do zakładki Opcje.

Rys. 1. Klient pocztowy oferuje opcję żądania od odbiorcy potwierdzenia odczytania wiadomości

W Outlook Express przejdź do Narzędzia/Opcje/Potwierdzenia i zaznacz opcję Żądaj potwierdzenia przeczytania dla wszystkich wysyłanych wiadomości. Jeśli chcesz otrzymać potwierdzenie tylko dla konkretnej wiadomości, w oknie tworzenia nowej wiadomości przejdź do Narzędzia i zaznacz opcję Żądaj potwierdzenia przeczytania.

Użytkownicy Thunderbirda ustawią potwierdzenie, przechodząc do Narzędzia/Opcje/Tworzenie i klikając przycisk Opcje potwierdzeń. Następnie w nowym oknie trzeba zaznaczyć opcję Zawsze żądaj potwierdzenia dostarczenia wysyłanej wiadomości.