Jak usunąć zbędne partycje z dysku USB

Dodano: 14 grudnia 2019
usb

Mam dysk twardy USB z trzema partycjami, który chciałbym wykorzystać w przyszłości do zapisania kopii bezpieczeństwa. Ale te trzy partycje są za małe, dlatego chciałbym usunąć dwie z nich, a jedna stanowiłaby cały rozmiar dysku. Jednak nie mogę znaleźć odpowiednich wskazówek. Czy mogą mi Państwo pomóc?

 

Możesz to z łatwością zrobić dzięki wbudowanemu narzędziu zarządzania dysku znajdującemu się w systemie Windows.

Wykonaj następujące kroki, aby usunąć dwie z trzech partycji na dysku twardym USB. Jeśli są tam zapisane dane, których będziesz później potrzebował, skopiuj je najpierw na dysk twardy komputera. Na wszelki wypadek zapisz także dane z pierwszej partycji.

Wystarczy zaledwie 6 kroków:

  1. W systemie Windows 10 w polu wyszukiwania w lewym dolnym rogu paska zadań wpisz Utwórz i sformatuj partycje dysku twardego. Otworzy się okno Zarządzanie dyskami.

  2. W systemie Windows 7 użyj skrótu klawiszy [Windows]+[R], aby otworzyć okno Uruchamianie. Wprowadź w nim polecenie diskmgmt.msc i naciśnij klawisz [Enter]. Spowoduje to otwarcie okna Zarządzanie dyskami.

  3. Kliknij prawym przyciskiem myszy trzecią lub znajdującą się najbardziej po prawo partycję dysku twardego USB, a następnie wybierz Usuń wolumin. Potwierdź, klikając Tak.

  4. Powtórz obydwa kroki dla drugiej partycji, pozostawiając tylko pierwszą z trzech partycji na dysku twardym USB.

  5. Kliknij prawym przyciskiem myszy na partycję, która pozostała, a następnie z rozwijanego menu wybierz Rozszerz wolumin.

  6. Następnie postępuj zgodnie z kolejnymi krokami, klikając Dalej, a na koniec Zakończ.

  

Rys. 1. Widok partycji na dysku USB

Narzędzie do zarządzania dyskami automatycznie zwiększy rozmiar jedynej partycji, co spowoduje zajęcie przez nią całego dostępnego miejsca na dysku.