5 sztuczek związanych z pocztą elektroniczną, które powinieneś znać

Dodano: 28 października 2019
email


Rocznie Polacy wysyłają miliardy wiadomości. Oto 5 sztuczek e-mailowych, które ułatwią ci prowadzenie korespondencji elektronicznej.


Używaj tymczasowego adresu pocztowego
Im większej ilości dostawców zostawiasz swój prywatny adres e-mail w Internecie, tym większe ryzyko, że zostaniesz przytłoczony niechcianymi (reklamowymi) e-mailami. Musisz się zarejestrować (aby wziąć udział w konkursie, forum lub pobrać plik)? Jeśli nie chcesz korzystać z usługi na stałe, w minutę możesz wygenerować tymczasowy adres e-mai.
Ważne! Utwórz konto chronione hasłem i usuń je, gdy tylko spełni swoje zadanie. Nie używaj takich adresów do spraw poufnych!

Pomiń filtr antyspamowy
Wiadomość od ciebie wylądowała w folderze spamu adresata? Aby zapobiec zaklasyfikowaniu kolejnych maili jako spam, poproś adresata o dodanie twojego adresu e-mail do elektronicznej książki adresowej.
Uwaga! Filtry spamu reagują nie tylko na popularne słowa używane w spamie („viagra”, „wygrałeś”), ale także na widoczne w tekście cechy, takie jak użycie czerwonego koloru, wielu wykrzykników czy nagromadzenie wielkich liter.
Nasza wskazówka: dbaj również o własną książkę adresową, w której umieścisz adresy mailowe rzeczywistych adresatów. Zaginięcie jakiegoś ważnego e-maila w folderze ze spamem, zazwyczaj oznacza wiele najróżniejszych problemów.

Wysyłanie zdjęć
Jeśli chcesz wysłać zdjęcie lub inne duże pliki, szybko okaże się, że poczta ma swoje granice. Czasami twój dostawca nie pozwala na wysyłanie takiej ilości danych, a czasami miejsce na dysku odbiorcy jest ograniczone. Chcesz szybko coś wysłać? Nieskomplikowaną opcją jest usługa transmisji internetowej. Wystarczy podać miejsce przechowywania plików, adres e-mail i adres pocztowy osoby, która powinna pobrać pliki (w bezpłatnej wersji maksymalnie 2 GB), a będzie mogła to zrobić, klikając w link.
Nasza wskazówka: jeśli często coś wysyłasz, możesz wykorzystać miejsce na dysku w internecie. Aby to zrobić, zarejestruj się w chmurze lub zainstaluj oprogramowanie dostawcy hostingu plików. Następnie wgraj swoje pliki do Internetu i dziel się nimi z innymi za pomocą linku wysłanego pocztą elektroniczną.

Odzyskiwanie maili
Nie można cofnąć raz powiedzianych słów. Jeśli jednak klikniesz przedwcześnie na przycisk „wyślij”, w niektórych przypadkach nadal możesz uniemożliwić odbiorcy zobaczenie twojej wiadomości. W MS Outlook, otwórz odpowiednią wiadomość, znajdującą się w folderze „wysłane”. Kliknij „akcje” i wybierz „odwołaj tę wiadomość”. Działa to jednak tylko wtedy, gdy jest to wewnętrzna poczta firmy, a wiadomość została wysłana i odebrana na tym samym serwerze.
Uwaga! Odbiorca zostanie poinformowany o procesie usuwania danych. Jest to więc środek awaryjny – na przykład, jeśli przypadkowo wysłałeś nieprzyjemną wiadomość e-mail do szefa, która była przeznaczona dla kolegi.
Niektórzy dostawcy poczty internetowej również oferują taką funkcję. Odwołanie wiadomości w ścisłym znaczeniu tego słowa nie ma tu jednak miejsca. Chodzi o to, że jeśli wcześniej aktywowaliśmy wysłanie wiadomości z opóźnieniem, możemy anulować jej wysłanie.

Usuń zdradziecki podpis
Gdy wysyłasz maile ze smartfonu, domyślnie dodawany jest podpis „Wysłano z mojego iPhone'a”. Może tego nie wiedziałeś, ale można to łatwo usunąć w ustawieniach programu pocztowego, np. dla iPhone'a w „ustawieniach” pod „podpis poczty e-mail”. Jest to przydatne, na przykład, jeśli nie chcesz, by ktoś wiedział, że jesteś w drodze (zamiast w pracy, przed komputerem).
Nasza wskazówka: i odwrotnie, przydatne może być również poinformowanie odbiorcy, że poczta została wysłana w drodze. Na przykład, jeśli chcesz wskazać powód, dla którego zwięźle lub rzadko odpowiadałeś na maile. W tym przypadku można również zastąpić powiedzenie wprost, że jesteśmy w drodze.